https://www.pomurec.com/go/194/Oglasevanje

LOKALNO

Anketa: Pomurci podpirajo predlog o združevanju občin

21.08.2013 ob 7:00  

Po mnenju številnih Pomurcev, je Virantova ideja o združevanju občin smiselna, mnenja o tem, ali naše občine delajo dobro ali ne, pa so različna.


V Sloveniji je trenutno 212 občin, v Pomurju jih imamo 27. Nekaj krajev, ponekod samo ena vas sestavlja svojo občino, nedavno pa je občine presenetil predlog ministra Gregorja Viranta, da bi število občin v Sloveniji zmanjšali. Predlog je naletel na različna mnenja, nas pa je zanimalo, kaj o tem menijo Pomurci.

V tokratni anketi smo naključno izbrane Pomurce spraševali, ali podpirajo Virantov predlog o združevanju in zmanjševanju števila občin. Ob tem nas je zanimalo tudi, ali ocenjujejo delo svoje občine kot dobro ali ne in kaj bi po njihovem mnenju občine ob združevanju pridobile in izgubile.

Preberite, kaj menijo Pomurci:

Tadej, Puconci:

Moje mnenje je, da ne potrebujemo toliko občin in da bi se majhne sosednje občine morale združiti. Menim, da bi bilo potrebno postaviti mejo, koliko je najmanjše število prebivalcev ki jih še lahko  ima občina, če tega ne dosega, je potrebna združitev. Delo naše občine ocenjujem kot dobro, vendar pa tako kot pri vsaki stvari, bi se dalo še kaj boljše narediti.

Menim, da bi se v primeru združitve naše občine s kako drugo zmanjšale investicije v manjše projekte, ki jih majhne občine lahko izpeljejo, večje pa za to ne bi imele posluha. Glede na obseg projektov, ki potekajo v manjših in večjih občinah menim, da bi zaradi finančnega zategovanja pasu marsikateri projekt izpadel iz plana in se ne bi izvedel.

Mirko, Grad:

Moje mnenje je, da rabimo štiri občine, kot so na primer sedaj upravne enote. Z delovanjem naše občine nisem zadovoljen. Če bi se občine združile, bi se lažje izvedli večji projekti. Na primer letos vodovod, ko je nekaj lokalnih šerifov izvajalo samovoljo in je projekt skoraj propadel.

 


Ana, Murska Sobota (foto zgoraj):

Podpiram idejo ministra Viranta in tudi osebno sem mnenja, da je občin v Sloveniji preveč. Delo občine spremljam občasno in zelo površno, vendar mislim da ne delajo slabo. Da, bi lahko delali boljše in nemoteno, ne bi smelo biti, tako kot v slovenski vladi, strankarskega nagajanja, podtikanja .... Ne moremo meriti uspešnosti dela po tem, koliko je bilo asfaltiranih cest v občini, ampak moramo pogledati okrog sebe in pogledati, kaj se gradi, kaj je zgrajeno in kaj se bo gradilo. Zelo me pa moti in jezi, da že leta in leta "umira" center mesta. Povsod v svetu centri živijo in so ponos mesta, pri nas pa turisti in obiskovalci nimajo občutka, da so prišli v mesto in njen center. In tu bi naša občina morala že zdavnaj nekaj narediti. Mislim, da izgubili ne bi veliko, pridobili bi pa večjo gnečo v uradih, "podedovali" bomo verjetno tudi vse obveznosti, ki jih imajo majhne občine, katere so se zelo zadolževale; ravno občina Gor.Petrovci in Šalovci spadata po številu prebivalcev med najbolj zadolžene v Sloveniji.

 

Stane, Grad:

Po eni strani bi ostalo več denarja državi, kar pa pomeni tudi, da bi bil ta denar izpostavljen večji potencialni korupciji. Res pa je, da tako veliko število občin državo veliko stane. Po moje bi se še bolj izgubila skrb za "malim človekom" saj bi imeli tisti na občini z njimi veliko manj stika. Ob delovanju naše občine ni nekaj hudega, da bi se pritoževali, boljše pa bi seveda lahko bilo. Po mojem bi bilo manj vlaganj na tem območju, bi pa bilo najverjetneje veliko več možnosti za delo, projekte ipd. zaradi večjega območja občine.

Romana, Murska Sobota:

Z Virantovo idejo se strinjam. Z delom naše občine nisem zadovoljna. Mislim, da bi se z združitvijo zmanjšali stroški.

Lazar Štefan, Dankovci:

Združevanje občin bi lahko bila dobra stvar. V Pomurju ne rabimo toliko občin. Delovanje svoje občine bi ocenil kot dobro in slabo, pol pol. Ne vem kaj bi izgubili ali pridobili, bi pa morali občine sestavljati glede na število prebivalcev, da bi bile občine približno enako številčne glede občanov. Premajhnih občin ne bi smelo biti.

Dervarič Jani, Sodišinci:

Virantova ideja je dobra, v Pomurju ne rabimo toliko občin. Delovanje svoje občine ne ocenjujem kot preveč dobro. Menim, da občani ne bi nič pridobili ali izgubili v primeru združevanja občin, za nas navadne ljudi bi vse ostalo isto. Sami smo bili že pod okriljem Cankove in je bilo isto. Poznalo bi se samo pri tistih, ki imajo dobre plače in službe na občinah.

 


Nemec Janez, Gorica (foto zgoraj, desno):

Virantovo idejo vidim kot pozitivno, Pomurje pa ne rabi toliko občin. Proti svoji občini nimam kaj povedati, lahko pa bi bilo bolje. Prednost v združevanju občin bi bila predvsem nižji stroški. Preveč je zaposlenih na občinah, ni pa denarja, da bi se naredilo nujno potrebne stvari. Imamo kanale katere bi bilo treba očistiti, v njih raste ambrozija, zaradi katere pa umirajo čebele. Ambrozijo bi morali pokositi še preden je sploh začela cveteti. 

Simona, Beltinci:

Ideja ministra Viranta se mi zdi sprejemljiva le v primeru, da bodo občine, namenjene združevanju, izbrane po tehtnem premisleku, da ne bodo še na slabšem kot do sedaj. Primer: Odranska in Velikopolanska občina bi veliko več izgubila kot pridobila. Verjamem pa, da Šalovska, Hodoška in Petrovska občina ne morejo funkcionirati samostojno, kar se kaže tudi v njihovi prezadolženosti.

Delo naše občine ocenjujem kot srednje uspešno, nisem zadovoljna z delom na področju spodbujanja malega gospodarstva. Naša občina ne bo vključena v združevanje, saj je dovolj velika za samostojno delovanje. Sicer bi pa izgubila le nekaj birokratskih delovnih mest.

Dejan, Krog:

Da, podpiram Virantov predlog, to pa zato, ker bi drugače bila še večja socialna bomba. Delo naše občine ocenjujem kot dobro in mislim, da z združitvijo občin ne bi nič pridobila in nič izgubila.

Terezija, Lendava:

V Sloveniji je potrebno zmanjšati občine vsaj na število 10 tisoč prebivalcev. Pomurje ima očitno preveč občin. Delo občine glede zagnanosti župana je po mojem mnenju dobro. Če bi se naša občina združila z drugimi občinami, nič ne sme izgubiti, pridobiti pa več glede danih možnosti in dela zaposlenih.

 


Miroslav, Petišovci (foto zgoraj):

Dobro bi bilo, da bi se zmanjšalo število občin, saj bi občine dobile več pomoči. Pomurje ne rabi 27 občin. Delo naše občine sicer ocenjujem kot srednje dobro. Če bi se občina združila z drugimi občinami, bi lahko pridobila veliko.

Slavko, Veržej:

Z idejo ministra Viranta se zelo strinjam, saj se ne strinjam se s tem, da Pomurje rabi 27 občin. Z delom občine se ne strinjam. Kot krajevna skupnost smo delovali odlično, naredili smo celo več, kot se sedaj naredi v občini. Po mojem mnenju občina ne bo nič pridobila in izgubila.

Eva Turk, Ljubljana in G. Radgona:

Ta ideja je vredu, saj imamo preveč občin. Boljša bo organizacija. Ne spremljam delovanje občine, zaradi moje odsotnosti v Ljubljani, vendar slišim marsikaj negativnega. O podrobnostih nebi. Ob združitvi bi seveda bilo manj zaposlenih, verjetno ni tako enostavno, ko to izgleda, ampak kljub temu podpiram idejo Viranta.

Tanja Žihavec, Krajna:

Podpiram, preveč jih je, to ni smotrno. Vendar bi ob tem poudarila, da bi o tem morali razmišljati že prej že takrat, ko so ustanovili 27 občin. Zdaj bo to potegnilo za sabo veliko nezaposlenih.  Delo občine v kateri se nahajam ne ocenjujem dobro, poglejte samo kaj so naredili z zadnjo zadevo glede vodovoda. Ni kaj za dodati, sramota. Kot se že prej povedala, delovna mesta bi izgubili nekateri, morda samostojnost odločanja pri določenih  stvareh, ampak iz stroškovnih in kadrovskih vidikov pa je toliko občin samo velik nesmisel.

Tomaž, Murska Sobota:

Zadeva ni samo tako enostavna. Nisem še razmislil o tem. Vsekakor bi bilo potrebno manj občin v Pomurju, ampak kam so mislili takrat pred leti, ko so ustanovili toliko? Zdaj zakoni preprečujejo, da bi kar rekli preprosto: »Občine več ne bo.« Delo moje občine ne ocenjujem preveč dobro z županom na čelu. Poudaril bi, da je bila napaka v tolikšnem številu občin predvsem kadrovska. Majhne občine so težko dohajale strokovno zadolžitve, pri tistih z veliko zaposlenimi pa so lahko dobesedno gledali v zrak in bili brez dela.

 

    Fotogalerija

    Komentarji

    1. gost
      21.08.2013 ob 8:02 smrkci gost

      Edini politik, mislim na viranta,ki je poveda resnico glede občin.Jaz se strinjam da je treba občine združiti ali nekatere ukiniti,ker nekateri na občini ki so zaposleni si ne zaslužijo svoje plače.Zanima me katera politična budala si je izmislil te občine skoraj v vsaki vasi in danes bi ga trebalo kazensko ovaditi,ker nas je to tudi pripeljalo v recesijo in našim politikom je potrebno 20 let da jih pamet malo sreča.

      7 3 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    2. gost
      21.08.2013 ob 8:16 dobro jutro gost

      Pred meseci so mediji razkrili, kako je vrsta politikov in privilegirancev letela z Adrio po smešno nizkih cenah, med njimi večkrat s člani družine tudi sam Virant. Je mož najvišjih standardov takoj odstopil? Ne, vrhovni pravičnik je ocenil, da pri njem ni nič narobe, saj da takrat ni bil član vlade ali parlamenta.

      6 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    3. gost
      21.08.2013 ob 8:27 miha gost

      združevanja občin ne podpiram,ker se bodo potem razvijale samo velike občine in za obrobja ne bo denarja...prepotoval in obiskal sem mnogo majhnih občin in sem presenečen kako so razvite..vska čast županom in vsem prebivalcem teh manjših krajev...srčno si želim,da Virantov centralistični predlog ne bo sprejet

      3 4 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    4. gost
      21.08.2013 ob 8:29 pravicni gost

      Žalostno je, kako večina ljudi predvsem na podeželju pozablja, kaj so ti kraji pridobili v zadnjih letih od takrat, ko imajo občino. Primerjajte razvoj tistih vasi, ki so ostale v večji občini, in tistih vasi oz. naselij, ki so v novi občini. Ni primerjave. Sicer pa se ne bi z združitvijo občin na državnem nivoju nič prišparalo, ker se občine financirajo po številu prebivalcev in bi zato večji delež na občana odpadel posledično na večjo združeno občino. Vemo pa, na kakšen način bi se potem ta denar prabljal - na razvoj treh ali štirih centrov v Pomurju. Ljudje na žalost pozabljajo, kakšen odnos je imela denimo murskosoboška občina do goričkih naselij, do naselij sedanje tišinske, morsavskotopliške in beltinske občine.

      2 2 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    5. gost
      21.08.2013 ob 8:35 gost - pravicni gost

      Žalostno je, da tako razmišljajo Pomurci, ki enostavno pozabljajo, kaj so njihovi kraji pridobili z ustanovitvijo občin. Hitro se pozablja, kako je denar ostajal le v Murski Soboti, Gornji Radgoni, Ljutomeru in Lendavi, ostali kraji pa so se morali boriti za preživetje zgolj s krajevnim samoprispevkom. Sicer pa se z združitvijo občin ne bi nič prišparalo, ker se občine financirajo na glavo prebivalca in bi posledično zato združena občina pridobila več sredstev, ki bi jih namenila za razvoj svojega centra, podeželje pa bi ostalo tam, kjer je. Poglejte si za primerjavo tista naselja, ki so ostala v starih velikih občinah, in tista naselja, ki so pridobila svojo občino. Razlike so ogromne in žalostno je, da tega ljudje ne vidijo ali pa nočejo videti.

      5 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    6. gost
      21.08.2013 ob 12:01 RobinHood gost

      Zadeva je veliko bolj kompleksna, kot se na prvi pogled zdi. V osnovi je bila zamisel z novimi občinami zelo dobro zastavljena. Problem je, kot ponavadi v Sloveniji, da potem gre v napačno smer. Marsikje so pridobili svojo občino, ker so razpolagali s svojim denarjem in so si veliko vsega naredili. So pa občine, ki niso izkoristile vseh danih možnosti. Največji problem pa je, ker se je v vseh občinah, vključno s starimi oziroma prvotnimi, nakopičilo veliko preveč birokratov, ki so tudi veliko preveč plačani. Prav tako je problem s samo funkcijo župana. Absolutno bi moral biti NEprofesionalen. Potem gre še za problem direktorjev občinskih uprav ( OU ), ki marsikje niso kos svoji nalogi. oziroma so birokrati, ki uživajo v svojih stolčkih, imajo veliko previsoke plače in ponekod ne naredijo veliko koristi. zato se je v zadnjem času ustvarila slika, da so tandemi župan - direktor OU tisti, ki davkoplačevalce zelo veliko stanejo in imajo zelo nizko učinkovitost. Ponavadi se je zaposlovalo kader, ki ni kos svoji nalogi. Predvsem je šlo za sorodnike, prijatelje in ostale politične pripadnike, ki jim je pač bilo potrebno najti službo. Temu primerna je potem tudi učinkovitost. Zato se potem v veliko primerih pojavi samovolja OU na čelu z županom, ki je v pravem nasprotju z interesi ljudstva, oziroma njihovih zastopnikov, občinskih svetnikov. Zato bi prej, kot ponovno združevanje občin, bilo potrebno razmisliti o REORGANIZACIJI občin. Kot prva poteza NEprofesionalni župani. Večja vloga občinskega sveta. In seveda ABSOLUTNO zmanjšanje števila zaposlenih v občinskih upravah. Zakonsko določiti število uradnikov na velikost občine. Sicer je podoben problem v celotni državi, ker je veliko preveč NEUČINKOVITIH in NEPRODUKTIVNIH birokratov, ki veliko stanejo in ne naredijo nobene koristi. En UČINKOVIT človek lahko nadomesti najmanj 5 NEUČINKOVITIH birokratov.

      1 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    7. gost
      21.08.2013 ob 12:46 gost gost

      VI STE V KMICE MA KAKŠNE OBČINE , MUNCHEN IMA PREKO 2 MILJONA PREBIVALCEV PA IMA ENEGA ŽUPANA, KAJ KVASITE , TO JE TREBA VSE ZDRUŽIT IN DENAR VLAGATI V V RAZVOJ POMURJA NE PA DA KRADEJO IN DENAR NAMENJAJO ZA SONE STROŠKE KER DELAJO NAPAKI IN SE TOŽIJO MED SABOV KOD V OBČINI DOBROVNIK

      4 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    8. gost
      21.08.2013 ob 12:54 JOŠKA gost

      GOST...pa tij si glüjpi pa slejpi,pa še kaj...razvoj Pomurja je viden zdaj,ko je več občin..pa ne primerjaj Munchen pa naše varaše..pa nej Nemčijo pa Slovenijo...

      2 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    9. gost
      21.08.2013 ob 12:58 GOST gost

      JA JOŠKO TEŠKO JE PRIMERJATI LOPOVE PA PRAVIČNE , SE PRAVI KA V PREKMURJI NEGA SLOVENCEV SO SAMO KMETI PA CIGANI, IN TI SI MED NJIMI

      1 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    10. gost
      21.08.2013 ob 13:21 JOŠKO gost

      GE SAN SOBOČANEC,PA SAN DELO NA OBČINI IN VIDO,KA VSE SI JE SOBOTA NAPRAVILA,OKOLIŠKI KRAJI PA SO BILIJ ZAPOSTAVLENI

      3 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    11. gost
      21.08.2013 ob 13:39 pamet gost

      res žalostno, da ljudje v malih občinah tako razmišljajo in pozabljajo, kaj so imeli od nekoč velike-skupne občine....skoraj nič! male občine se še vedno morajo ukvarjati z osnovno infrastrukturo, katero so velike že imele zgrajeno na račun malih.....zato pa Stožice ipd.....na Goričkem in še kje pa ni prave ceste....kje je šele voda. Iz nevoščljivosti do tistih nekaj službic domače občine bi se odpovedali svoji občini......kaj sledi: po ukinitvi male občine se ukine tudi osnovna šola, pa vrtec....banke se itak že ukinjajo in krajevni uradi......To bi radi? očitno!?

      6 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    12. gost
      21.08.2013 ob 13:52 stop gost

      Ne danes že včeraj bi morali v Sloveniji ukiniti najmanj polovico občin. Vprašanje pa je kdo bo prevzel milijonske dolgove, ki so jih pridelali zelo sposobni župani, ki pa se zdaj še hvalijo z napredkom občin. Mimogrede občina Radkesburg ima neprofesionalnega župana.

      0 3 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    13. gost
      21.08.2013 ob 13:55 GOST gost

      JOŠKO TI SI MIMO SOBOTE NEJ PELO NEJ KA SI TI SOBOČANEC, NEMAM NIKA PROTI OBČINAM SAMO SISTEM JE TREBA ZAMENJATI KER SE DENAR NE UPORABLJA ZA NAMENE KATERE JE POTREBNO, IN SE NIKAKOR NE MORAMO PRIMERJATI Z POŠTENOSTJO, ZAMENJALI SO SAMO PETOKRAKO OSTALO JE PA ISTO ,BALKASKI SISTEM V TEM BOMO OSTALI,NAJ VAM BO JASNO, GOSPODJE Z LJUBLJANE VAM SOLIJO PAMET KER STE KMETI,IN KMETI BOSTE OSTALI DO SMRTI , A ŽLOSTNO , NE SE JEZIT BOITE STRPNI HAHAHAHA

      2 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    14. gost
      21.08.2013 ob 14:15 JOŠKO gost

      PA TOU TI CEJLI ČAS GUČIN..ZATO PA RABIMO MALE OBČINE

      2 2 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    15. gost
      21.08.2013 ob 15:27 gost gost

      ok JOŠKO ko se bo to uresničilo bova vsak na svoj račun spila veliko pivo samo nej laško domače prekmursko

      1 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    16. gost
      21.08.2013 ob 21:03 vaga in starost gost

      z občinami je glij tak , kak smo napravli s fudbalon , vsakša ves v standardnih merah in po pravilih vse ka soudi za nogomet ,, pa toga nega v nemčiji ,, zdaj pa več nemamo nikaj ----------- po občinaj pa itak vse rodbinsko in poznanstvo zaposleno , pa odijo kak gouske , mislijo ka smo mij slejpi , raztirati tou bando , pa na delaborzo ______ samo jok ,, tej si odpravnine zriktajo , pa slujžbe dale v klimatskih prostorih , ka itak 90 % tej ma bule pod pđov in vse so si že skorumpejrali v naprej ;; DUGO DE TOU TRAJALO KA SE TE PODGONI SPOZASTRUPIJO

      1 1 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    17. gost
      21.08.2013 ob 21:10 tej gost

      ana grah je ena velika norčika kak se ma za neksno .....

      3 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    18. gost
      21.08.2013 ob 21:20 joco gost

      pa ka tu spitavlete samo nevaspitani narod . mislim da je v nekaterih regijah krepko preveč občin. sama smetana je zaposlena na občinskih upravah, pa vseeno izpadejo na raznih prijavah projektov ker niso sposobni izpolniti nekaterih formularjev pa, čeravno so sami pravniki in magistri, ki samo krepko kasirajo za svoje nedelo pa takole nikomur ne odgovarjajo. polovico jih je potrebno odstranit...pa naj si kruh služijo z d e l o m..

      1 2 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    19. gost
      21.08.2013 ob 23:01 gost gost

      če mislite ka do koga odpustili ali zmanjšali število občinskih birokratov z združitvijo se motite, žal. manj bo samo nekaj županov, ostali pridejo pod okrilje združene občine. Šparanje na tej ravni odpade. združiti bi mogli le tiste občine ki so zapufane za več kot imajo cel proračun, ovce pa še ponovno izvolijo istega župana da jih še mal zapufa. Zapufana občina se razpusti in se priključi sosednji (manj) občini. župana pa v čuzo.

      4 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino

    info_outline

    Opozorilo

    Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Pomurec.com želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja. Najboljše komentarje bomo ob koncu leta nagradili.

    Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Pomurec.com. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

    Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Pomurec.com bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.