https://www.pomurec.com/go/194/Oglasevanje
https://www.pomurec.com/go/203/LOKALNO
https://www.ris-dr.si/go/1011/1886/DRUZINSKI_CENTER_POMURJE

LOKALNO

Sveti Jurij: Župan in škof z roko v roki, da se znebita župnika?

Sveti Jurij, 11.06.2013 ob 0:00  

V Svetem Juriju na Goričkem je cerkev še vedno zaprta, tudi pogojevanje škofa župniku ni rešilo zadeve. V zgodbi ima po mnenju faranov pomembno vlogo tudi župan, ki jih označuje za sovražnike in jih obtožuje, da so krivi, da ni novega župnika. Pismo ogorčenih staršev prvoobhajancev in faranov, ki jim stojijo ob strani objavljamo v celoti.

"»Šli ste predaleč,« to so besede župana Edvarda Mihaliča. Po besedah župana občine Rogašovci smo starši prvoobhajancev krivi, da še danes v cerkvi Sv. Jurij ni župnika in ne nedeljskih maš.

Za POP TV je povedal, da so Izraelce pregnali sovražniki, nas (mislil je verjetno prvoobhajance) pa protestniki. Maučec je povedal, da se še župan sklicuje na sveto pismo, nato pa je sledila županova izjava. S tem je župan vsaj po našem mnenju izenačil sovražnike Izraelcev in Starši prvoobhajancev in občani, tudi tisti, ki niso versko opredeljeni, se zgražajo in zahtevajo od župana javno opravičilo.

Le ta jim je zatrdil, da stoji za svojimi besedami in jih obsoja, da so šli predaleč z medijskim izpostavljanjem in blatenjem škofa ter posledično ovirajo gradbena dela, ki jih izvaja občina pred jurijsko cerkvijo. Občani se sprašujejo ali gospod župan ni tisti, ki je osebno obiskal škofa in prosil, da z Martinom nekaj ukrene?


Še danes ne zanika, da je bil pri škofu vendar obsoja starše, ki ne zanikajo, da Martin nima zdravstvenih težav vendar so prepričani, da otroci nebi smeli biti žrtve izsiljevanja, da so prav oni krivi, da nimajo novega župnika. Gospod Mihalič nikoli ni zahajal v cerkev k maši, sedaj pa pridno hodi v sosednjo župnijo in se udeležuje verskih obredov. Zakaj?

Odgovor je čisto preprost, da želi vplivati na občane kajti gospodu škofu to ni uspelo niti z pismom, ki se je delilo v cerkvi in po občini v poštne nabiralnike. Vsi ki se nad tem zgražajo so prepričani, da župan nikakor nebi smel biti pristranski in bi ponovno lahko vzpostavil kontakt z škofom in poskušal razrešiti nastalo situacijo.

Je pa župan imel baje tudi govor v cerkvi, nad katerim so se številni ljudje zgražali. Župan tudi javno govori, da je župnik pijanec in da podpiramo pijanca, kar seveda nikakor ni res; podpiramo človeka, ki biva v župniku. V prvi vrsti je alkoholizem le škofov izgovor za njegovo odstranitev, ker kot vemo, je šlo za umazane gradbene posle, s podtikanji neustreznih parcelnih številk in lažne dokumentacije, ker so mislili, da župnik pač tega ne bo opazil. A je bil zadosti pameten in je.

Šlo naj bi za denar, kolikor vedo povedati člani ŽPS, je škof Martina izsiljeval naj mu da večjo vsoto denarja, kot je predvideno. Župnik je škofu rekel ostro ne in zgodilo se je, kar se je, z obrazložitvijo, da je to denar faranov. Župan je bil pri škofu in ga prosil naj nekaj ukrene, sam je povedal v aprilskem shodu pred cerkvijo

Župan je tisti, ki je župnika oblatil pri škofu, z nekaterimi posamezniki, ki se pa sedaj že odkrivajo, saj jih s prstom lahko pokažemo. To so predvsem tisti, ki so  imeli svoje interese. Župnik kljub temu, da odhaja v pokoj, je hotel ostati v prvi vrsti človek in pošten župnik ter zvest svojim faranom, zato ni hotel podpisati določenih interesov posameznikov, rajši je dlje časa premišljeval ali celo odlašal. Prav od teh je bil sedaj obsojen, da je alkoholik. Sicer teh ljudi alkohol kot tak ne bi motil.

Način Mihaličevega komuniciranja je pač tak, da tisti, ki se z njim ne strinja, je proti njemu in ga je potrebno odstraniti. Zelo veliko velja tisti, ki se z njim strinja. Vse ostale je potrebno utišati, celo odstraniti, češ, da se jim že pokaže. Tako je postal župnik žrtev. Župan naj se zaveda, da so ti časi mimo. Ljudje, ki mislijo s svojo glavo, niso sovražniki, ne hujskači in ne protestniki. V tem primeru gre le za osnovne človekove pravice, kot vernikov tako tudi župnika. Preprostih, poštenih vernikov posamezni interesi ne zanimajo.

Od cerkve želimo le zakramente, ki jih po cerkvenih zakonih izpolnjujemo in bi jih radi prejeli, kot nam jih predstavljajo prav ti verski predstavniki, ki nam tega sedaj ne dovolijo in so nam to prepovedali. Prepovedali v tem kraju, kjer smo cerkev vzdrževali in katero smo  obiskovali - NAŠO! Gospod župan tega ni počel. Torej gre za materialne dobrine. Sprašujemo se, ali je župnišče več vredno kot maša, zakramenti...? Torej je več vredno to, da župnik takoj županu ni podpisal, kot si je le-ta začrtal?

Nič pa ni vredno to, kar je 23 let dobrega naredil za farane in cerkev nasploh. Leta 1989 je 1. avgusta nastopil kot župnik in prevzel delo Gabor Alojza s katerim je živel 10 let skupaj ter za njega skrbel saj je le ta imel amputirani obe nogi in je bil potreben pomoči ostalih. Ostarelega sodelavca in prijatelja je na invalidskem vozičku vozil v cerkev k vsaki maši, na proščenja, k zdravniku ter vsepovsod kamor je bilo potrebno.

Pred letom 1989 je svoje bogoslužje opravljal kot kaplan v Celovcu, Trsteniku, tri leta v Markovcih pri Ptuju in tri leta pri Sv.Juriju ob Ščavnici. Naj povemo, da je v 23 letih s pomočjo faranov obnovil streho ter fasado cerkve, da je poskrbel za nove orgle v vrednosti 320 000 nemških mark (nekaj malega je prispevala občina 5%), poskrbel je za obnovo prizbiterija, stranskega oltarja, nabavo novega lusterja, obnovo fikšinske kapelice kjer so zamenjali okna in postavili nove klopi, poskrbel je za prenovo večino križev v sosednjih vaseh. Je prvi župnik v Pomurju, ki je vzgajal strpnost med veroizpovedmi in leta 1990 pričel z ekomenskimi srečanji (katoliška, evangeličanska in binkoštna vera).

Je en redkih župnikov v RKC, ki spoštuje sočloveka neglede na veroizpoved in tudi tiste, ki niso versko opredeljeni. Z sodelavcem Horvat Martinom in Bedernjak Karelom je bil pobudnik in borec, da je nastala soboška škofija! Pred tem še v času ko je celotni teritorij pripadal pomurskemu naddekanatu je bil 2 mandata po 3 leta naddekan, kar se lahko skoraj enači z nazivom škof razen nekaj manjših pooblastil ter 2,5 mandata dekan. Tega Mihalič ni imel priložnosti videti, saj v cerkev ni zahajal, zato ne more tudi  ocenjevati župnika in njegovih del. Torej odneslo ga je župnišče!!! Ne alkohol!!! Kdo so potemtakem tisti, ki koga izganjajo? Tukaj je župan zamenjal vloge.

To, da želimo izgradnjo župnišča z župnikom, je podpisana peticija, 365-ih ljudi plus društva, tiste usodne nedelje. Prvi na tej listi je podpisnik župan. Kaj je držal tudi takrat figo v žepu, kot je njegova navada? Ali je mislil resno? Kdo naj mu verjame? Ko Mihalič citira Sveto pismo, se je potrebno zamisliti, na katero smer spet reže in komu potiska nož v hrbet, oz. komu se prilizuje. Sam ni nikoli živel po načelih Svetega pisma, celo daleč stran od zapovedi, zato je smešno, da Sveto pismo citira. V cerkvi ga ni nikoli nihče videl, zna pa zbirati šale na račun cerkve, se iz nje norčevati, tako, da je že marsikdaj užalil, katerega od verujočih.

Mar bi želel sedaj prevzeti tudi oblast v cerkvi Sv. Jurija? Poznamo ga kot človeka drugačnega časa in drugih pogledov. V župniji nas je preveč poštenih vernikov, da bi mu nasedli. Žalostno je, da župan svoje občane razdira s takim sovražnim govorom in se potegne na eno stran, drugo pa blati. Drugi župani, ki redno obiskujejo cerkev in so verni, se ukvarjajo s socialo in z drugimi koristnimi deli, za kar so jih izvolili občani. Ne ukvarjajo se z blatenjem domačega župnika, ne z vtikavanjem v župnikovo delo, za katerega niso pristojni.

Županu sporočamo, da nismo protestniki, smo »popravljalci« njegovih napak, ki jih je zakuhal s peščico njegovih somišljenikov. Če imajo vest, naj se zavedajo, da so uničili življenje človeku, ki je za našo župnijo veliko naredil, kar se bo javno objavilo. Šele takrat bo lahko župan s svojimi somišljeniki primerjal svoj življenjepis z njegovim, ki pa je …, žal ne pravi vzgled, hujše kot alkohol. Ampak svojih napak in »nevol« žal ne vidimo! Zakaj imamo ljudje obrnjene oči stran od sebe?

Sprašujemo sedaj gospoda škofa in gospoda župana: Ali ne šteje nič od naštetih dobrih del Martina? Poštenost? Ali resnično imate pravico kršiti osnovne človekove pravice?

Naj se še vaša vest oglasi, če jo premorete."

    Fotogalerija