http://tvu.acs.si/koledar/podrobnosti/?pid=3293
https://www.pomurec.com/go/194/Oglasevanje
https://www.pomurec.com/vsebina/52722/Evropa_zmore_vec!_
http://yes-pohistvo.si/kuhinjski-bloki
https://www.facebook.com/events/386745415493398/
https://www.facebook.com/events/353013912222282/
http://www.zniders.com/

INTERVJU

Trick-C: Še pri 60-ih letih se vidim, kako nastopam, ustvarjam glasbo in zabavam ljudi (1. del)

08.12.2011 ob 12:32  

Carmen Levovnik, bolj znana kot Trick-C, z zaščitnim znakom ognjeno rdečih las, je v Pomurju poznana kot mama prleškega tehna, v širši domovini pa kot "prva dama slovenske elektronike". V Sloveniji je edina ženska, ki že skoraj dve desetletji za mešalnim pultom ustvarja pozitivno energijo na plesišču. Pred nekaj leti je začela projekt Urban Divas, pred dvema letoma se je predstavila s studijskim projektom Future Lovers, ki ga ustvarja skupaj s svojim možem, v zadnjem času se uspešno loteva produkcije, o čemer pričajo številne izdaje za domače in tuje založbe, kmalu pa bo luč sveta zagledala tudi njena samostojna založba Red Mama Recordings.


Trick-C, ste prva dama slovenske elektronike in ustvarjate že skoraj dve desetletji. Kako se spominjate vaših začetkov?

V stik z elektronsko glasbo sem prišla že leta 1991, od leta 1994 naprej pa sem začela tudi nastopati. Sem dejansko prva oseba, ki je elektronsko glasbo prinesla v Pomurje. V tem času je sceno v Ljubljani že razvijal Umek, nekaj let pozneje pa se je iz Nizozemske preselil v Slovenijo še Veztax, ki je danes oče klasičnega tehna v Sloveniji. Mnenje obeh ustvarjalcev zelo cenim. 

Leta 1999 sem spoznala partnerja, ki je bil pionir hrvaške elektronike. Skupaj sva vrtela v Kranju v tedanjem U-Bahnu (SubArt). Združila sva se tako osebno kot tudi profesionalno, saj poleg ljubezni v osebnem življenju deliva tudi ljubezen do glasbe. V težkih trenutkih, ko sem hotela obupat, mi je bil partner vedno v vzpodbudno oporo.

Torej ste v času ustvarjanja tudi kdaj obupali. Ste si vzeli kdaj pavzo?

Na splošno mislim, da pri vsakem umetniku pride obdobje vzpenjanja in padanja. Le ta pa so različno pogojena. Lahko gre za neko demotiviranost, nesamozavest, naveličanost, iskanje, novih pristopov, stanje na sceni itd. Meni se je kreativna tišina zgodila nekje okrog 2004.

V obdobju od začetka 90-ih pa do 98-ega je scena sunkovito rasla. Vse je bilo bolj "underground", več je bilo dogodkov na odpičenih lokacijah, kot so stari gradovi, kleti, tuneli, zapuščena skladišča, tudi open air-i. "Komercializacija" pa se je začela zaradi večjega nadzora, mase obiska in večje zagotovitve varnosti. Oblikovali so se novi zakoni za organizacijo prireditev in dogodki so bili tako avtomatsko  speljani v klube. To je bil začetek konca "undergrounda". Tako kot scena, sta se nenehno razvijala tudi glasba in pristop v produkciji. Ravno v času okrog leta 2004 je tudi zame prišlo obdobje ustaljevanja, oblikovanja mene kot umetnice, kakršna danes sem. V tem času se je spremenilo tudi samo dogajanje na party-jih, kamor so ljudje hodili prej najbolj zaradi nove glasbe, druženja istomislečih, ki so želeli več svobode, nepristranskosti in predvsem biti brez predsodkov do sebi različnih, dejansko se je elektronika razvila iz predhodnega obdobja synth popa.

Danes je za novopečene težje biti na tekočem o kvaliteti nastopajočih DJ-ev, obiskovalci so bolj razcepljeni v manjše skupine, predvsem pa se je izgubilo osnovno vodilo, ki je združevalo prvotne rejverske generacije. "PLUR" (Peace, Love, Unity, Respect – mir, ljubezen, enotnost in spoštovanje) je miselnost, filozofija, v katero rejverji verjamemo in ta način življenja tudi živimo, hkrati pa je ta filozofija nekdaj tudi določala vzorce obnašanja na dogodkih. Rave kultura je popolnoma spremenila glasbeno obzorje, način življenja in združila ljudi, je ena zadnjih resničnih mladinskih novovzcvetelih kultur.

Zame je preobrat med zagonom "nove" kulture in njeno "komercializacijo" pomenil nekakšno kreativno ustvarjalno pavzo, ki je pripomogla k osvežitvi samega stila in koncepta vrtenja. Zraven klasičnega tehna sem pričela v svoje sete vnašati tudi druge elemente, druge stile, le ti pa so še danes del zgodbe vsakega seta v živo, kakor tudi moje produkcije.

Kaj vas je po tej ustvarjalni pavzi zvleklo nazaj za mešalno mizo?

V tistem času sem videla, da mi nekaj manjka, odmik od ustvarjalnosti in umetnosti, kjer sem pravzaprav doma s srcem in dušo, je privedel do nezadovoljstva, praznine, občutka neizpolnjenosti, lotila se me je nekakšna depresija. Preselila sem se v Ljubljano, si poiskala službo, ki je prinašala finančne ugodnosti, elektronika mi je bila zgolj hobi, za katerega po napornem delovniku niti nisem imela več časa. Postala sem torej preobremenjena s službo in sem počasi opuščala stvari, ki jih imam rada. Takrat pa sem videla, da moram glasbo razvijati naprej, si vzeti čas, saj je to eno od področij, ki me motivira, izpolnjuje, razveseljuje, me drži pokonci. Služba je le nujno zlo, kadar jo opravljaš samo iz razloga finančne ugodnosti, vse ostalo pa je praznina. Tako da sem se takrat vrnila za mešalno mizo, leta kasneje pa sem se lotila še produkcije.

Danes, če me kdo vpraša, kako dolgo bom še vrtela, rečem, da ne vem, saj se še pri 60-ih letih vidim kako nastopam, ustvarjam svojo glasbo in zabavam ljudi. Sama sem nase vedno gledala najprej kot DJ-ko, ki ustvarja pozitivno vzdušje, šele potem vse drugo. Torej, dokler me bo držala kreativna žilica in bom v glasbi uživala (zaenkrat še ne vidim konca), dokler bodo okrog mene ljudje, ne samo mladi, ki me bodo pri tem vzpodbujali in dokler bom čutila, da je to to, kar mi daje energijo, bom vse to želela delati še naprej.

Pravite, da mladi vzpodbujajo vas in zaradi njih vztrajate. Kako pa vi vzpodbujate mlade DJ-e, da ne bi ustvarjali le kakšno leto, dve?

Na eni strani so mladi, ki bi radi bili DJ-i zaradi popularnosti, ker je to moderno, na drugi strani pa so mladi, ki so pripravljeni na dolgoročno delo na tem področju. Če se spomnim punc, ki smo že bile aktivne v ranih 90-ih, sem od njih še edina aktivna Dj-ka v Sloveniji. V zadnjem desetletju se je pojavilo ogromno novih imen, stara pa so počasi izginjala. Zelo dobro poznam in spremljam sceno v Sloveniji, vem kaj se dogaja tako pri mladih prihajajočih, kot pri že ustaljenih, posebno mesto v mojem vizirju pa imajo seveda punce, ki se šele začenjajo uveljavljati na tem področju.

Leta 2007 sem v ta namen na podlagi mojih dolgoletnih izkušenj pri sodelovanju z Dj-kami zagnala projekt Urban Divas, katerega misija je bila vzpodbujati dekleta, ki se odpravljajo na pot DJ-stva in jim dati priložnost se preizkusiti v živo. Sem pa bila tudi razočarana. V ta projekt sem vložila svoje dolgoletno znanje, katero sem podelila v dobri veri, da bo naletelo na plodna tla, ampak je večina punc le-to izkoristila. Priložnosti niso jemale dovolj resno, kmalu pa so zaradi pomanjkanja volje povsem opustile ustvarjanje na tem področju. V okviru tega projekta se letno še zgodi nekaj dogodkov, kjer nastopajo dolgoletni ustvarjalci kakor tudi izbrani mladi talenti.

Mlade DJ-e vzpodbujam tudi tako, da organiziram DJ tečaje (skupinske ali individualne). Pokažem jim tehnike miksanja, uporabe studijske opreme, kako se predstaviti na trgu, katere so prednosti in pasti, delajo pa veliko tudi praktično. Organiziram tudi tečaj Osnove glasbene produkcije, ki je namenjen vsem, ki se želijo ukvarjati s produkcijo glasbe (ne samo elektronske).

Vse to pa je le začetek, od posameznika je potem odvisno koliko od tega bo uporabil pri nadaljnjem delu. Jaz dam sestavine za recept, vsak pa mora sam doma kuhati – več bo kuhal, boljši bo.

Zakaj v današnjem času mladi ustvarjanje v elektronski glasbi ne znajo več tako ceniti kot nekdaj?

Velik vpliv je naredila tehnična revolucija zaradi katere mladi odraščajo v drugačni percepciji. Z razvojem informacijskega okolja je prišla dostopnost informacij, vse ostalo je postalo bolj napredno, mp3-ji, digitalna tehnologija, več je piratstva, več dostopne tehnike za produkcijo (če si hotel pred 20 leti imeti studio, si moral vanj vložiti po par 10.000 € današnje vrednosti, da si lahko pričel ustvarjati, danes ima lahko vsak svoj studio doma). Mladi ustvarjalci imajo torej lažji dostop do vsega, kljub tem olajševalnim okoliščinam pa ne razumejo, da ne gre vse od danes na jutri – potrebno je vztrajno delati, biti konstantno v akciji, se truditi ustvarjati zgodbo v svojih setih in v produkciji, brez tega si hitro "out", predvsem pa gledati na kvaliteto, ne kvantiteto.

Mi smo se vozili po plošče v München, v Graz, na Dunaj, ni bilo spleta, mp3-jev, dostop do glasbe je bil težji, torej smo se mogli bolj potruditi, da smo prišli do matriala za nastop. Tudi kar se tiče promocije je bilo z ene strani težje, z druge strani pa je bilo takrat več možnosti, da se zapišeš v zvezde, saj si DJ-e lahko preštel na roke, točno si vedel, kdo, kaj, kdaj in kje nastopa, izdaja in ustvarja, poznal si vsak komad in takoj vedel od koga je.

Omenili ste, da ste na enem izmed party-jev spoznali svojega partnerja in se z njim združili tudi profesionalno. Kako dolgo že ustvarjata skupaj?

Skupaj ustvarjava odkar se poznava. Na začetku, ko je prišel iz Zagreba sva preko veze Hrvaška-Slovenija veliko prispevala k izmenjavi DJ-ev. Na nastope v Zagreb in druge hrvaške kraje sva vabila tudi nekaj mladih iz pomurskega okolja. Nekje do leta 2001 sva skupaj s partnerjem veliko nastopala in ustvarjala predvsem v Zagrebu, potem pa se je moj partner začel umikati iz aktivnih nastopov, že takrat se je namreč pričel ukvarjati s produkcijo, jaz pa sem za produkcijo prijela kasneje, nekje 2007, 2008.

Kako je nastal Future Lovers projekt, ki ga ustvarjata skupaj s partnerjem?

Future Lovers projekt je nastal  v letu 2009 čisto po naključju. S partnerjem sva se en dan dobre volje usedla za računalnik, začela ustvarjat in ustvarila odličen komad. V enem od ljubljanskih klubov je ravno v tistem času potekal natečaj, kamor smo DJ-i lahko poslali svoje komade in izbrali so najboljše. Poslala sem pet komadov, štiri moje in tega skupnega, Night room, ki je bil stilsko ločen od ostalih. Med 50 komadi je bil najin tudi izbran. Za ime Future Lovers sva se odločila po Madonninem komadu, saj jo oba obožujeva. Je ženska, ki ustvarja na dolgo turo in to me motivira. V tem komadu je čutiti pridih retro house glasbe in elementov zgodovine elektronike, saj sva oba otroka prve rave generacije.

Najin prvenec sva potem izdala na španski založbi, kasneje pa še na CD kompilaciji Underground house volume 4. Naj povem, da s partnerjem vse delava sama, od promocije, odnosi z javnostjo,  pojavljanja na spletu, produkcije ... Na Future Lovers Facebooku najdete zraven ostalih stvaritev tudi promo mix.

Jaz se sedaj bolj posvečam svoji promociji in produkciji. V zadnjem mescu sta izšli ravno dve moji novi izdaji in sicer EP na slovenski mednarodno priznani tehno založbi Vezotonik ter na nizozemski založbi Groove Worxx, imam pa že podpisane tri nadaljnje izdaje (na priznani angleški underground tehno založbi SubCult in na brazilski založbi Valvula records). Moj partner pa ima tudi svoj projekt (pod nikom Dante Benami) in bo kmalu izdal na slovenski založbi svoj prvi samostojni album. Tako da imava vedno polne roke dela, vsak s svojim samostojnim projektom, kakor tudi v skupnem projektu Future Lovers.

Kako bi kot DJ-ka, ki je nastopila že v mnogih državah, primerjali nastop v Sloveniji in v tujini?

Ni samo kliše, ampak drži, da bolj severno greš, bolj so ljudje zaprti. Čeprav, kjerkoli sem vrtela, sem vedno naletela na pozitiven odziv in nemalokrat sem napolnila tudi plesišča, ne samo doma, tudi v tujini. Mislim, da to delajo izkušnje in če delaš nekaj iz srca, se ljudje na to odzivajo. Vsaka država, vsak narod ima neke svoje specifike, kot profesionalec z občutkom za ljudi in ustvarjanja vzdušja (zraven veščin vrtenja seveda) pa si lahko uspešen vsepovsod.

Enemu delčku njenega nastopa iz kranjskega Cluba Extreme lahko prisluhnete TUKAJ.


PREBERITE TUDI:



Trick-C: Pomurska scena je nasičena s hrvaško, balkansko in rock glasbo (2. del)

    Fotogalerija

    https://yes-pohistvo.si/

    Komentarji

    1. Chevapcic
      09.12.2011 ob 10:20 Chevapcic

      .. zgledno branje, fajn izčrpno, vendar predolgo bo treba čakat na drugi del .. ;)

      0 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino
    2. janja85
      10.12.2011 ob 12:37 janja85

      Res, dober članek, izčrpen intervju! GO Trick-C, samo tak naprej. Pa čim več mladih uspešnih DJ-ev. pa tudi prekmurski lokali bi se lahko odločili za en takšen kvaliteten event!

      0 0 replyOdgovori Prijavi neprimerno vsebino

    info_outline

    Opozorilo

    Slovenski knjižni jezik je samo naš, zato ga cenimo. Na Pomurec.com želimo vzpodbujati njegovo rabo, zato vas naprošamo, da vaš komentar podate v slovenskem knjižnem jeziku. Pri tem sledite tudi načelom kakovostnega komentiranja. Najboljše komentarje bomo ob koncu leta nagradili.

    Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Pomurec.com. Pozivamo vas k strpni in argumentirani razpravi brez sovražnega govora.

    Po Kazenskem zakoniku KZ-1 je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe. Pomurec.com bo v primeru obrazložene zahteve državnih organov, ki temelji na zakonski podlagi, podatke o komentatorjih, s katerimi razpolagamo, tem tudi posredoval.